vrijdag 13 oktober 2017

Ik gun je het licht in je ogen!

Een dik jaar geleden begon ik met samenstellen van een groep mensen die zich door mij wilden laten scholen tot gelaatkundige. Het werd uiteindelijk een mooie groep met dames uit allerlei windrichtingen, allen met een bovengemiddelde aanwezige interesse voor de medemens. Inmiddels zijn we heel wat gelaatkunde lessen, inhoudelijke lunches, uitstapjes, opgedane kennis en inzichten verder.
Vlnr: Kim, Peggy, Jedidjah, Marieke. Ellen mist op deze foto
Er lieten zich zoetjes aan mooie ontwikkelingen zien aan zelfkennis. Het is belangrijk om goed te weten wie jezelf bent, voordat je je gaat wijden aan het kijken naar anderen. Je kijkt immers naar een ander vanuit je eigen perspectief. Dus wat jij vindt van een ander, zegt evenveel over jouzelf als persoon.

Nog steeds stappen "mijn gelaatkunde girls" processen in om tot hun eigen kern te komen. Kijken ze in zichzelf, wat er gaande is achter hun eigen uiterlijke verschijning. Dit is niet altijd zo gemakkelijk, maar geeft wel veel persoonlijk inzicht en uiteindelijk ook een prachtig uitzicht. Stuk voor stuk hebben ze de potentie om de praktische mensenkennis, op hun eigen specifieke manier, uit te gaan dragen. Afgelopen lesdag presenteerde en demonstreerde één van de gelaatkundigen i.o. haar zeer unieke visie op de schoonheid van een mens. Hoe dat ging, lees je hieronder.

Het uiterlijk versterkt het innerlijk

Dat is één van de uitspraken van Jedidjah Kuijten. Ze is al vele jaren top visagiste en is dit jaar zelfs de winnares geworden van de make-up awards. Door haar jaren lange ervaring met het mooi maken van mensen heeft zij het geheim ontdekt van hoe uiterlijk je innerlijk kan bekrachtigen. Daar is namelijk heel wat meer voor nodig dan alleen make-up!

Jedidjah nodigt medecursiste Kim uit om voor de spiegel plaats te nemen op de stoel en vertelt: "Iedereen is goed en mooi zoals hij of zij is.... toch wordt er veel gesproken en geschreven over schoonheid. Hoe rijm je dan dat de ware schoonheid vanbinnen uit moet komen? Voor mij is het uiterlijk een uitdrukking van je innerlijk. Zo ben ik het aanbrengen van make-up ook gaan zien! Binnenkant en buitenkant beïnvloeden elkaar, het is één systeem. Daarom wil ik graag van mensen weten hoe zij zichzelf zien.
Mensen hebben namelijk van nature een "look", maar voelen zich soms echt anders aan de binnenkant. Ik probeer d.m.v. een gesprek met de persoon die voor me zit erachter te komen wat zij zelf denken te voelen, maar niet kunnen uitstralen in hun gezicht. Wanneer je daar achter kan komen, kan je precies gaan bekijken welke make-up iemand daadwerkelijk versterkt. Innerlijk en uiterlijk kunnen elkaar zo ontmoeten. Omdat je jezelf dan herkent in de spiegel, ontstaat daar de innerlijker vrede en zelfacceptatie."

Daarna volgt haar vraaggesprek met Kim. Ze luistert aandachtig en gaat dieper in op hetgeen wat Kim haar uitlegt. Dan volgen, heel subtiel, de kwasten en overige make-up attributen. De make-up is heel fijngevoelig, maar het effect is enorm! Kim gaat steeds meer stralen en ik kijk mijn ogen uit. Een mooier voorbeeld van inner beauty out had ik nog nooit gezien. Letterlijk in een oogopslag.

Wie meer wil weten van deze prachtige methode of een persoonlijke innerbeautyout-sessie bij Jedidjah wil beleven, kan kijken op http://www.innerbeautyout.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten